Copywriting2017-03-27T13:56:57+00:00

COPYWRITING… WAT?

Copywriting is een onderdeel van marketingcommunicatie. Een copywriter specialiseert zich in het schrijven van commerciële, wervende teksten. Op deze pagina gaan we in op de verschillende soorten copy.

SHORT COPY VS LONG COPY

KORT EN KRACHTIG

Met short copy kies je voor een korte en directe boodschap. Je trekt onmiddellijk de aandacht van de lezers. Met het doel hen te inspireren.

Een machtige baseline. Een virale Facebookpost. Een flitsende flyer. Of een oorwurm van een radiospot. Keuze genoeg om te teasen en te pleasen.

  • advertentie

  • baseline

  • flyers

  • e-mail

  • social media

  • tv-spot

  • radiospot

MAG HET OOK EEN BEETJE MEER ZIJN?

Long copy is aangewezen als jouw product of dienst om een langere tekst met meer duiding vraagt. Je krijgt de kans om dieper in te gaan op de voordelen ervan. Met het doel jouw klanten nog beter te informeren.

Een opwindende brochure. Een meeslepende brief. Een zinderende webtekst. Of een ademstoppende speech. Tijd om die vis binnen te halen!

  • advertentie

  • brochure

  • brief

  • nieuwsbrief

  • webtekst

  • folder

  • speech

ONLINE VS OFFLINE

WAAROM KIEZEN?

Net zoals dit het geval is bij short en long copy kunnen online en offline copy perfect gecombineerd worden.

Maak je prooi eerst nieuwsgierig met een flashy flyer (short offline). En haal hem daarna helemaal over de streep met een wervelende tekst op je website (long online).

OP NAAR EEN SPANNENDE SAMENWERKING

Jouw doelgroep heeft het recht om kennis te maken met jouw expertise.

CONTACT