WERKWIJZE: EERST KOPPIE, DAN COPY
Een wervende tekst schrijft zichzelf niet. Zonder assist scoor je natuurlijk geen goal. Enkel na een goede voorbereiding kom je tot doeltreffende copy. Hieronder vind je enkele knopen die we samen zullen doorhakken.
BEPAAL JE DOELPUBLIEK
KLANTEN?
Je bent vast een kanjer in jouw vakgebied. Maar hoe overtuig je de consument hiervan?
Begin alvast met je af te vragen wie jouw klant juist is. Kun je een duidelijk profiel vastleggen? Tot welke leeftijdsgroep behoort hij? Welk geslacht? Welke regio? Welke status? Hoe nauwkeuriger het klantenprofiel, hoe gerichter de copy.
Ligt je doelpubliek vast? Dan is het tijd om samen met de copywriter een communicatiestrategie uit te werken.
KIES EEN STRATEGIE
CONCEPT?
Als je je doelpubliek kent, gaan we gericht op zoek naar de juiste manier om hen te bereiken. Naar de missing link tussen jouw product en de behoeften van je klant.
Het begint met een creatief idee en mondt uit in het bedenken van een krachtig concept. Een sterke communicatiestrategie. Met een uniek verkoopargument overhaal je de klant om voor jou te kiezen.
Nu moeten we jouw strategie nog ondersteunen met de geknipte copy. Short of long.
GA VOOR DE JUISTE COPY
COPY?
Na het voorbereidende werk weten we perfect wie jouw klant is en hoe we hem kunnen overtuigen.
Nu moeten we de gekozen strategie nog ondersteunen met de geknipte copy: short of long, online of offline.
We verzilveren de copy met een duidelijke en overtuigende call to action. Een lokroep naar je website. Een prikkel richting jouw Facebookpagina. Een onweerstaanbare drang naar jouw product of dienst.